Tesla'nın Semi kamyonuna karşı İsveç'ten Thor Truck ET One ile cevap geldi...
2017 yılı herkesin heveslerinin kursağında kaldığı yıl demek istiyorum. Bugatti’nin 0-400-0 ile başlayan rekoru, anında Koenigsegg Agere RS tarafından bastırıldı. Şimdide daha çok yeni tanıtımı yapılan Tesla Semi kamyona İsveç’ten dişli rakip geliyor.
Elon Musk firma ismini bir dahi olan Nicola Tesla‘yı vermesinin üzerine, bahsettiğimiz firmada Marvel karakterlerinden gitmiş. Ve firma ismine şimşeklerin tanrısı Thor denilmiş. Thor Truck, beklenmedik bir anda çıkarak Semi’nin yaptığı herşeyi unutun edasında geldi! İlk model olarak duyurduğu ET One, elektrikli tır kavramında verdiği değerlerle öncü olabilir.
ET One’ın geliştirilmesi firmanın Lon Angeles tesislerinde gerçekleştirilmiş.
Semi gibi tarifsiz ve hırçın bir yapısı olan Thor ET One, fazla dikkat çekici.
Marka sahibi 25 yaşındaki Dakota Semler, aracının taşıyabileceği yük miktarı hakkında iddialı davranmış.
Thor Truck ET One 37 ton yük çekebilecek.
Tesla’nın Pepsi’den aldığı büyük siparişin üstüne güzel bir cevap oldu.
Marka amblemine dikkat ettiyseniz Transformes Deception’nun işareti olduğunu görebilirsiniz.
ET One’nın iç mekanı sade ve işlevsel duruyor.
Büyük multi medya ekran, elektronik vites ve eski araç jiklesine benzeyen düğmeler de enterasan.
Resmi bir Transformes üreticisi gibi duran Thor Truck, 300 ile 700 beygir arası güçlerle satılacak. Ortalama olarak Semi’nin 800 km menziline karşı ET One, 480 km menzil verebiliyor. Bu kısımda Tesla’nın üstünlüğü kabul edilebilir. Ayrıca firmanın ilk oluşumunda Faraday Future araçların ilk oluşturulmasını yapmış ve Çin’in BYD Auto‘sundan alınan 17 kişilik bir mühendis takımına sahip. Şirket planları içerisinde yıllık 940 bin adet gibi ciddi bir rakamdan bahsediliyor.
Kendi çabalarıyla elektrikli bir kamyon yapımına giren Semler, bu alandaki Tesla ile olan rekabeti ilk başlatan kişi diyebiliriz. Tabi geliştirme, test ve hayata geçirmeleri ileride nasıl şekillenir bilemiyoruz. Ancak Thor Truck, hırslı oluşunu hissettirdi. İsveç merkezli firmanın kamyondan başta büyük planı da kendi pillerini üretmek. Belki bir kaç sene sonra Tesla’nın Gigafactory fabrikası gibi bir tesis açabilirler.
Kaynak: https://paratic.com/...one-kamyon-tir/