Sızdırmazlık raporu artık verilmiyor. Yeni takılan araçlardan isteniyor.
Sızdırmazlık için, tüvtürk muayene istasyonu içerisinde, muayene hollerinin kenarında bir alanda veriliyordu. Sonra onu da kaldırdılar.
Şimdi muayeneyi yapan şahıs, sızdırmazlık kontrolünü yapıyor.
Ayrıca,
Ön ve arka camlarda LPG etiketleri yapışık olmalı.
Arka geri vites, sislerden bağımsız olmalı.
Stepneyi bagaj içerisinde ortalığa bırakma. Kenara bir yere, ucu kancalı bez halatlar ile sabitle. Yoksa stepne bağlantısı yok diyorlar.
Far ayarlarını yaptır. İç, dış, yükseklik.
Egsoz açık ise söktür. Ağır kusur.
Ön ve yan sinyallerde, camları kristal olanlar ile veya folyolama işlemi yapıldı ise değiştir. Orijinde turuncu olmalı.
Farlarda ve sislerde xenon var ise, orijinalleri ile değiştirmelisin. Ağır kusur.
Korna, cam suyu, fiskiye memeleri ve silecekler görevini tam yerine getirmeli.
Artık offsetli jantlarda muayenede kalıyor. ET değeri düşük, çamurluk hizasından dışarı çıkan jantları kabul etmiyorlar. Ağır kusur.
Plakalarda kabartma, app, veya siliklikler varsa, geçmiyor. Ağır kusur.
Emniyet kemerleri çalışır durumda olmalı. Kayışlarda takılma, tokalarda bozukluk olmamalı.
Yangın tüpü mutlaka olmalı.
Frenlerine ve el frenine baktır. El frenin yukarı kısımlarda tutmasın. Frenciye gidip, tambur üzerine çıkarttır. Ayarlattır.
Aracın altında, Z-rotlar, aks körüklerine, fren merkezlerine de baktır. rotlarda ses, merkezlerde yağ kaçırma, körüklerde yırtık olmamalı.