Focus 3 1.6 Tdci 115 Hp Enjektörleri İle Alakalı Dikkat Edilmesi Gereken Bilgiler !
#1
Yazma tarihi: 14.10.2015 - 12:19
Focus 3 dizel araçlarda yakıt sistemimde enjektör olarak siemens continental serisi 9674973080 numaralı veya nadir olarak 9802448680 numaralı enjektör fabrika tarafından kullanılmaktadır.
siemens enjektörler bir önceki focus 2 dizel ve focus 2.5 kasada kullanılan bosch marka enjektörlere göre daha narin bir yapıya sahip zaten ülkemizde satılan mazot kalitesi malum bu mazot kalitesinden dolayı bu enjektörlerin zaman zaman belirli km periyodlarında temizlenmesi gerekiyormuş siemens enjektörü şu an piyasada 2011 sonrası modellerde ww golf jetta cıtroen pegeout hepsi kullanmakta ww kullanıcılarının 60000 km de enjektörlerinden ses gelmesi sarsıntılı gürültülü çalışması sonucu bu enjektörlerin temizlenmesine karar verdiklerini diğer forumlarda okudum ve dizel işi ile uğraşan pompacı ve enjektörcülerle konuştum araştırdım servisle görüş alışverişinde bulundum temizlenmesi gerektiği hakkında fikir sahibi oldum .Bu konuyu servisle görüştüm ama bu işin limit ve töleransları dahilinde olduğunu benim aracımda ters giden bir şeyin olmadığını bana ilettiler.
Kendi aracımda şikayetim
performans düşüklüğü
gürültülü çalışma ve sarsıntılı çalışma
Yakıt sarfiyatının artması
şikayetlerim bunlardı. yetkili serviste çözüm bulamadım .yetkili servisinde işlerini yaptırmış olduğu ankara şaşmazda uzman dizele ( firma ismi sıkıntı ise silinebilir ) gittim aracımı obd girişinden ayrı ayrı 2 defa değişik bilgisayarlara bağladılar ilk bilgisayarda hata vermedi 2. bilgisayarda hata verdi malesef 2ve 4 numaralı enjektörlerim %20 kapasite ile çalışıyormuş söküp bakmak lazım dediler.
Bende sökün ama istediğim gibi olmaz ise hissedilir gibi bir fark olmaz ise hiç bir ücret ödemeyeceğimi söyledim.
onlar ücretin 350 ile 800 tl arasında olabileceğini söylediler .
tamam sökün dedim söktüler enjektörleri
ilk olarak çalışma sistemleri şöyle işliyor
enjektör sökümü ve sökülen enjektöre numara verme
enjektörleri test edip grafiğini müşteriye sunma
enjektörleri bildiğimiz dönen tel fırçaya tutma uç kısımları hariç
daha sonra bildiğimiz deterjan ve scocth brite süngerle yıkama
enjektörlerin hepsine tek tek hava tutup kurutma
daha sonra makinaya bağlıyorlar yaklaşık olarak 3-4 saat makinada bağlı kalıyor
makinada işi bitince sıra numarasına göre tekrar yerine montaj ediliyor
daha sonra enjektörlere öğrenme denilen bir işlem uygulanıyor araçla beraber musait bir yola çıkılarak 3-4-5 viteslerde 3500 devire çıkılarak frene basılmadan 1500 devire kadar düşülüp işlem defalarca tekrarlanıyor.
en son aşama araca obd girişinden bağlanarak hata kodu vs varmı bakılıyor ve geçmişteki ecuya verilen enjektör hataları komple sıfırlanıyor .
şimdi gelelim resimlere
ilk aşama enjektörler söküldü çıkan tablo beni bayağı korkuttu
şimdi hiç bir işlem yapılmadan makineye bağlandığında ortaya çıkan rolantide (yani pilot) araç çalışırken enjektör çalışma tablosu
değerlendirme yapmak için sağ üst bölgede bulunan tabloya bakınız .
altaki tablo makinaya bağlanıp temizlenip ayar yapıldıktan sonraki rolanti çalışması
aşşağıdaki tablo aragaz hızlanma tablosu
buda en son işlemler yapıldıktan sonra full gaz tablosu
enjektörlerin ayarlarının yapıldığı ve temizlendiği makina değeri 350000 tl kadarmış onların yalancısıyım türkiyede 20-30 adet varmış sadece ...
enjektörlerin yerlerine takılmadan önceki hali
ENJEKTÖRLERDE BU ARIZALARA YOL AÇABİLECEK SEBEPLER
1- Ülkemizde satılan mazot kalitesi malesef kalitesiz yurt dışındaki mazotlara göre daha ince ve kalitesiz
2- aracın deposunun sonuna kadar kullanmak
3- ucuz diye kaçak kötü mazot almak kullanmak
4- ülkemizde yakıt aldığımız istasyonların yakıt tankı temizliği sık olarak yapmaması malum bayağı maliyetli bir işlem
5- gün içinde öğlen vede öğlene doğru alınan yakıtlar malum istasyonlardaki yakıt tankları toprağın içinde gün içinde toprak ısındığından dolayı yakıt tankı içerisinde tavanda su buharı oluşturuyor tankların ağız kısmında çok güçlü bir dalgıç pompa çekvalf vs sistemi olduğundan dolayı her yakıt aldığımız zaman %2-3 depomuza su buharı ve atıkları malesef geliyor bu da zamanla enjektörlerde yakıt sistemimizde paslanma kurum oluşturuyor enjektörlerdeki paslar bundan oluşmuş.yakıt almak için en uygun zaman sabah erken saatler .
6- petrol topraktan çıkan bir maden topraktan çıkan her sıvı maden rafinede edilse karanlık ve sıcakta toprak molekülleri ve kül oluşturuyor zaman içinde buda malesef yakıt aldığımız zaman aracımızın deposuna ve yakıt sistemine zarar veriyor .
7-opetten başka yerden yakıt almaz isek iyi olur opetinde mehmetçik vakıfları olan istasyonlardan almayın çünkü yakalanan kaçak mazot tüpraşa iade ediliyormuş bunları da tüpraş kontrolü güç istasyonlara veriyormuş.opetten alın dememdeki sebep şu an en çok denetlenen firma olması kaçak akaryakıt için devlet 1.5 trilyon ceza kesiyormuş bunun için opet sürekli değişik saatlerde bütün istasyonlarda denetim halindeymiş. bu bilgileri akaryakıt işi ile uğraşan bir abimden öğrendim .Mümkün olduğunca yakıtımızı şehir içindeki istasyonlardan alalım.
SONUÇ
KENDİ ARACIMA YAPILAN ENJEKTÖR TEMİZLEME VE AYAR İŞLEMİ SAYESİNDE ŞU YARARLARI GÖRDÜM.
1- Motor artık sarsıntısız ve daha gürültüsüz çalışıyor
2- performans hissedilir derecede arttı.
3- yakıt tüketimi hissedilir derecede azaldı .
bu arada bu enjektörlerin yetkili serviste takım fiyatı 4200 tl piyasada araştırmalarım sonucu takım fiyatı 1750 -2000 tl arası söküm takım ayr kodlama vs ücretleri hariç .
yapılan işlemler karşılığında 500 tl ücret ödedim. sıkı pazarlık yapmayı unutmayın
tüm forumdaşları biraz bilgilendirip bilinçlendirebildiysem ne mutlu bana herkese selamlar
- Haydar Recep, Mustafa Kandemir, Adnan Gökdemir ve 10 diğerleri bunu beğendi
#2
Yazma tarihi: 14.10.2015 - 12:33
SM-C101 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
#3
Yazma tarihi: 14.10.2015 - 12:38
Abi ayni durum benim araçtada söz konusu bu aralar performans düştü sanırım senin dediğin gibi enjektorlerde Opet dışında yakıt almıyorum ama sarsıntıli ve gürültü bu işlemi yaptırırken aracın km si kaçtı abi ?
SM-C101 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
@Ertan Tekmen 80000 kmde yapıldı işlemler benim aracımda ki durum izmir ödemişten almıştım aracımı küçük yer olduğu için ilk sahibi sürekli shellden almış mazotu opet olmadığından dolayı yakıtın kalitesiz olduğu enjektörler sökülünce çıktı ortaya benim durum bununla alakalı ...
ayrıca ben bu işleme girişmeden önce serviste enjektörlere yeni kod attılar düzelmedi maf map sensörlerini temizlettim rail basınç müşürünü yakıt pompa basıncını turbo basıncını kontrol ettirdim.
en son çare söktürmek olarak düşündüm hep ama sökülünce sonucu gördüm gerekli işlemler yapıldı.
sonucu zaten yazdım .
- Adnan Gökdemir ve Ertan Tekmen bunu beğendi
#4
Yazma tarihi: 14.10.2015 - 12:41
@Serkan Karakoca eline sağlık güzel paylaşım abicim.Peki benim aracım benzinli enjektörlü.Aynı durum sence bana da geçerli mi?
- Serkan Karakoca bunu beğendi
İmzam şekil önümden çekil.
Nazar etme ne olur adam ol seninde olur.
#5
Yazma tarihi: 14.10.2015 - 12:45
@Serkan Karakoca eline sağlık güzel paylaşım abicim.Peki benim aracım benzinli enjektörlü.Aynı durum sence bana da geçerli mi?
malesef benzinde bir yeraltı tankının içerisinde duruyor ve topraktan çıkıyor öyle bir risk olabilir .araçtan şikayetin varsa kontrol ettirmek lazım @Doğan Kurban abim ...
#6
Yazma tarihi: 14.10.2015 - 12:47
malesef benzinde bir yeraltı tankının içerisinde duruyor ve topraktan çıkıyor öyle bir risk olabilir .araçtan şikayetin varsa kontrol ettirmek lazım @Doğan Kurban abim ...
Şöyle ki yakıtımın diğer 1.0 lara göre biraz daha fazla olduğunu düşünüyorum.Rölanti de titreme de olduğu için özellikle acaba varmıdır dedim.
İmzam şekil önümden çekil.
Nazar etme ne olur adam ol seninde olur.
#7
Yazma tarihi: 14.10.2015 - 13:01
Güzel paylaşım.. Serkan peki enjektör temizleyici ayrıca katkı maddeleri kullandın mı ? yada işe yaramaz mı denildi..
- Serkan Karakoca bunu beğendi
#8
Yazma tarihi: 14.10.2015 - 13:05
Güzel paylaşım.. Serkan peki enjektör temizleyici ayrıca katkı maddeleri kullandın mı ? yada işe yaramaz mı denildi..
malesef o temizleyicilerin içinde olan maddeler aldığımız mazotlarda varmış maliyet artırmaktan başka fazla bir işe yaramıyormuş @Ayhan Onaran abim ...
- Haydar Recep, Adnan Gökdemir ve Ayhan Onaran bunu beğendi
#9
Yazma tarihi: 14.10.2015 - 13:17
Kardeşim emeğine sağlık.
Çok güzel bir paylaşım.Resimleri düzenledim Çalınmalara karşı Ayrıca konu sabitlenmiştir
- Mustafa Kandemir bunu beğendi
Aramıza yeni katılan arkadaşlar
Tanışma bölümünde kendinizi tanıtın.
Arabam Bölümünde Aracınızı tanıtın.
Foruma nasıl üye olurum,Resim yüklemek,Tapatalk kullanımı,Profil düzenleme ve diğer yardım almak istediğiniz konular .
FORUM YARDIMI bölümünde
En büyük değil EN İYİ olmayı hedefliyoruz.
Keyifli forumlar.
#10
Yazma tarihi: 14.10.2015 - 13:18
Düzgün bir yerde carbon clean denenebilirdi öncelikle. Senin ki kesin çözüm olmuş ama biraz maliyetli olmuş
#11
Yazma tarihi: 14.10.2015 - 13:21
Paylaşımın için teşekkürler kardeşim. Dizel bir aracım olduğunda aklımın köşesinde yatacak bu konu. Teşekkürler.
#12
Yazma tarihi: 14.10.2015 - 13:31
Sağol bro herşey forum içinKardeşim emeğine sağlık.
Çok güzel bir paylaşım.Resimleri düzenledim Çalınmalara karşı Ayrıca konu sabitlenmiştir
- Erkan Uludağ ve Haydar Recep bunu beğendi
#13
Yazma tarihi: 14.10.2015 - 13:35
Karbon clean motorun içinde yağ geçen yerleri temizler ayhan abicim yakıt sistemi farklı ayrıca eğer ilk defa carbonclean uygulanacaksa araca tavsiye etmiyor hiç kimse değişik değişik sesler sallantılar oluşuyor bir müddet sonraDüzgün bir yerde carbon clean denenebilirdi öncelikle. Senin ki kesin çözüm olmuş ama biraz maliyetli olmuş
Rica ederim babuşPaylaşımın için teşekkürler kardeşim. Dizel bir aracım olduğunda aklımın köşesinde yatacak bu konu. Teşekkürler.
#14
Yazma tarihi: 14.10.2015 - 13:48
#15
Yazma tarihi: 14.10.2015 - 13:54
Karbon clean motorun içinde yağ geçen yerleri temizler ayhan abicim yakıt sistemi farklı ayrıca eğer ilk defa carbonclean uygulanacaksa araca tavsiye etmiyor hiç kimse değişik değişik sesler sallantılar oluşuyor bir müddet sonra
Rica ederim babuş
Yok Serkan carbon clean doğrudan aracın yakıt sistemine bağlanıyor. Araç bir süre içeriye yollanan katkı maddesini yakıyor. Ben F1 focusa yaptırmıştım ve faydasını da görmüştüm.. Yağ ile alakası yok.
http://www.carboncle...p?KatID=2&ID=24
#16
Yazma tarihi: 14.10.2015 - 13:59
Benim görüşümce bu silkeleme silindir bloğunun içine enjektörlerden basılan yakıt ve turbodan silindir bloğununun içine gönderilen hava yakıt karışımı ile alakalı birisinden birisi az yada fazla geliyor sağlıklı patlama yapmıyor saliselik bir sıkıntı var o devirde ama işi bilen bir yazılımcı tatafından soft bir yazılımla düzeltilme imkanı yüksek ihtimal var bence ....Serkanim eline sağlik gecen bu konuyu seninle gorusmustuk onun üzerine gittim baktilar enjektoorlerin çalismasinda herhangi bi sikinti tespit edemedi 2. Vitesteki silkelemeyi sordum bilemediler
#17
Yazma tarihi: 14.10.2015 - 14:00
Harika bir bilgi paylaşımı olmuş..Makale gibi..Bilgi için teşekkürler Serkan hocam.
#18
Yazma tarihi: 14.10.2015 - 14:01
Rica ederim ben teşekkür ederim...Harika bir bilgi paylaşımı olmuş..Makale gibi..Bilgi için teşekkürler Serkan hocam.
#19
Yazma tarihi: 14.10.2015 - 14:03
Evet o zaman soft bir yazilimci araniyor serkanim bide maliyet ne olur acabaBenim görüşümce bu silkeleme silindir bloğunun içine enjektörlerden basılan yakıt ve turbodan silindir bloğununun içine gönderilen hava yakıt karışımı ile alakalı birisinden birisi az yada fazla geliyor sağlıklı patlama yapmıyor saliselik bir sıkıntı var o devirde ama işi bilen bir yazılımcı tatafından soft bir yazılımla düzeltilme imkanı yüksek ihtimal var bence ....
#20
Yazma tarihi: 14.10.2015 - 14:04
Hemen öğrenip yazıyorum serviste uygulanan carbon cleaniYok Serkan carbon clean doğrudan aracın yakıt sistemine bağlanıyor. Araç bir süre içeriye yollanan katkı maddesini yakıyor. Ben F1 focusa yaptırmıştım ve faydasını da görmüştüm.. Yağ ile alakası yok.
http://www.carboncle...p?KatID=2&ID=24
Şimdi diğer telden konuştum ayhan abicim motor içerisinde yağın gezdiği her yeri temizliyormuş ...
Turoto yetkili servisi son kalite kontrol başteknisyen isim vermeyeyim ...
0 Kullanıcı konuyu okuyor
0 Kullanıcı, 0 Misafir, 0 Kayıtsız kullanıcı