İlk çalıştırma sorunu
#1
Yazma tarihi: 13.03.2015 - 13:58
#2
Yazma tarihi: 13.03.2015 - 17:44
Aramıza yeni katılan arkadaşlar
Tanışma bölümünde kendinizi tanıtın.
Arabam Bölümünde Aracınızı tanıtın.
Foruma nasıl üye olurum,Resim yüklemek,Tapatalk kullanımı,Profil düzenleme ve diğer yardım almak istediğiniz konular .
FORUM YARDIMI bölümünde
En büyük değil EN İYİ olmayı hedefliyoruz.
Keyifli forumlar.
#4
Yazma tarihi: 13.03.2015 - 18:55
Opeti tavsiye ederim.
Aramıza yeni katılan arkadaşlar
Tanışma bölümünde kendinizi tanıtın.
Arabam Bölümünde Aracınızı tanıtın.
Foruma nasıl üye olurum,Resim yüklemek,Tapatalk kullanımı,Profil düzenleme ve diğer yardım almak istediğiniz konular .
FORUM YARDIMI bölümünde
En büyük değil EN İYİ olmayı hedefliyoruz.
Keyifli forumlar.
#5
Yazma tarihi: 13.03.2015 - 21:16
- Haydar Recep bunu beğendi
ANKARA'NIN YENİ BONCUĞU
#6
Yazma tarihi: 14.03.2015 - 06:49
Opeti bir deniyeyim sağolun.Yazarım tekrardan.
#7
Yazma tarihi: 14.03.2015 - 07:14
Bana akü ile ilgili bir sıkıntı var gibi geliyor.Akü yeterli şarz etmiyor olabilir.Daha önce başımdan bu tarz şeyler geçti.Bir elektirikçe götürüp aküye baktırın derim
- Erkan Uludağ bunu beğendi
#8
Yazma tarihi: 14.03.2015 - 07:32
Lpg beynine yeni yazılım attırın.Ateşlemede sıkıntı yok hepsi yeni 5ookm olmamıştır.Orjinal birde.Ateşlemeden olsa sürekli yapar bazen motor soğukken yapıyor ısınınca yapmıyor.Bence lpg beyni aracı benzinle stop ettimmi hemen çalışıyor gazla stop ettimi 8 -9 saat sonra marş uzuyor. Pistonda lpg kalıyor herhalde.
Opeti bir deniyeyim sağolun.Yazarım tekrardan.
Aramıza yeni katılan arkadaşlar
Tanışma bölümünde kendinizi tanıtın.
Arabam Bölümünde Aracınızı tanıtın.
Foruma nasıl üye olurum,Resim yüklemek,Tapatalk kullanımı,Profil düzenleme ve diğer yardım almak istediğiniz konular .
FORUM YARDIMI bölümünde
En büyük değil EN İYİ olmayı hedefliyoruz.
Keyifli forumlar.
#9
Yazma tarihi: 14.03.2015 - 07:38
Bence motor tam soğumamış durumdayken lpg ile benzin karışıyor. LPG ile alakalı bir sorun bu..Bir diğer ihtimalde lpg geçiş derecesinin düşük olması..Motor sıcakken lpg ve benzin aynı anda yanma odasına gidiyor olabilir.
- Erkan Uludağ bunu beğendi
#10
Yazma tarihi: 14.03.2015 - 07:53
Teoman bey öncelikle geçmiş olsun.
Sıkıntınız geniş bir kapsamı içeriyor. Ateşleme sistemi yeni demişsiniz fakat, sıfır ürünlerde bazen sorun yaşanabiliniyor. Bu tür işlerde, en ekonomik yollardan çözüme gitmek en mantıklısıdır.
1- Düzgün çalışıp çalışmadığını, bobini tekrar bi kontrol ettirin.
2- Akünüzü kontrol amaçlı bir ölçtürün.
3- Motorunuza kompresyon testini yaptırın.
4- Buji ve kabloları nezaman değişti? Bujiler yerine düzgün takıldı mı? Yeni değiller ise, yenisi ile değişim yararlı olacaktır.
5- Kelebek boğazını temizlettirin.
Şuan için enjektör temizleyicisi atmanıza gerek yok. Bu dediğim işlemler sonrası, würth veya berner marka olması kaydı ile 1 tüp kullanabilirsiniz. Enjektörlerinizde temizlenmiş olur. Bunu depoya dökünce, min. 100km benzinde kullanmalısınız.
- Erkan Uludağ bunu beğendi
#11
Yazma tarihi: 14.03.2015 - 08:43
Aküde yeni ve alternatör le ikisinin şarjı ölçüldü normal.Bana akü ile ilgili bir sıkıntı var gibi geliyor.Akü yeterli şarz etmiyor olabilir.Daha önce başımdan bu tarz şeyler geçti.Bir elektirikçe götürüp aküye baktırın derim
#12
Yazma tarihi: 14.03.2015 - 08:44
Rölanti valfi değişince gaz ayarı gerekiyormuş tekrardan öyle duydum.Gaz ayarı yapılmadı.Yazılımdan kastınız nedir acaba ?Lpg beynine yeni yazılım attırın.
#13
Yazma tarihi: 14.03.2015 - 08:48
Ayhan Bey,siz X forumdan deüyeliğiniz vardı galiba konuyla alakası yok ama tanıdım yada benzetiyorum.. Geçiş ısısı 30 derece şu havada 1.5 km sonra lpgye geçiş yapıyor.Benimde aklıma karışma geliyor.Sürekli karışma söz konusu değil bence benzin eksilmiyor çünkü.Belkide benzin oktanıyla alaklı bir durum kalitesiz benzinemi denk geldik 1 ay önceden yoktu böyle bir şey..Bence motor tam soğumamış durumdayken lpg ile benzin karışıyor. LPG ile alakalı bir sorun bu..Bir diğer ihtimalde lpg geçiş derecesinin düşük olması..Motor sıcakken lpg ve benzin aynı anda yanma odasına gidiyor olabilir.
#14
Yazma tarihi: 14.03.2015 - 08:52
Dediğim gibi ölçüldü sıkıntı yok bobin kablolar bujide kontrol edildi.Kompresyon testi derken aracı yeni aldım 150bin kmde dynoya soktumğumda 91hp çıktı motor tork 139 nm çıkmıştı.Boğaz kelebeği alakasını anlayamadım . TeşekkürlerTeoman bey öncelikle geçmiş olsun.
Sıkıntınız geniş bir kapsamı içeriyor. Ateşleme sistemi yeni demişsiniz fakat, sıfır ürünlerde bazen sorun yaşanabiliniyor. Bu tür işlerde, en ekonomik yollardan çözüme gitmek en mantıklısıdır.
1- Düzgün çalışıp çalışmadığını, bobini tekrar bi kontrol ettirin.
2- Akünüzü kontrol amaçlı bir ölçtürün.
3- Motorunuza kompresyon testini yaptırın.
4- Buji ve kabloları nezaman değişti? Bujiler yerine düzgün takıldı mı? Yeni değiller ise, yenisi ile değişim yararlı olacaktır.
5- Kelebek boğazını temizlettirin.
Şuan için enjektör temizleyicisi atmanıza gerek yok. Bu dediğim işlemler sonrası, würth veya berner marka olması kaydı ile 1 tüp kullanabilirsiniz. Enjektörlerinizde temizlenmiş olur. Bunu depoya dökünce, min. 100km benzinde kullanmalısınız.
#15
Yazma tarihi: 14.03.2015 - 09:06
Ayhan Bey,siz fordclubtr de deüyeliğiniz vardı galiba konuyla alakası yok ama tanıdım yada benzetiyorum.. Geçiş ısısı 30 derece şu havada 1.5 km sonra lpgye geçiş yapıyor.Benimde aklıma karışma geliyor.Sürekli karışma söz konusu değil bence benzin eksilmiyor çünkü.Belkide benzin oktanıyla alaklı bir durum kalitesiz benzinemi denk geldik 1 ay önceden yoktu böyle bir şey..
Evet ta kendisiyim Benim araçta da bazen benzer sıkıntı oluyor. Motor sıcakken , soğuduğunda sıkıntı yok. Bu yüzden bujiymiş , bobinmiş, benzin pompasıymış , aküymüş bunlar alakasız şeyler.. Aracı lpg sigortadan yada düğmeden kapatıp 2-3 gün sadece benzinde kullanın büyük ihtimalle sorun çıkartmayacak.
- Erkan Uludağ bunu beğendi
#16
Yazma tarihi: 14.03.2015 - 09:13
#17
Yazma tarihi: 14.03.2015 - 09:18
Ölçüldü ise sorun yok. Kompresyon testi, dyno ile test edilmez. Buji yuvalarına tek tek cihaz sokularak marşa bastırılıp, herbir yuvanın değerleri alınarak arasında farklılıklar varmı yok mu diye bakılır. Ustanız yapar bu işi.
- Erkan Uludağ bunu beğendi
#18
Yazma tarihi: 14.03.2015 - 09:26
Aküde yeni ve alternatör le ikisinin şarjı ölçüldü normal.
Antalya'da olsanız usta anlamında yardımcı olurum ama buradan ne desek boş..
#19
Yazma tarihi: 14.03.2015 - 10:18
Bir şeyi merak ediyorum benzinde kullanınca kurumları varsa temizler mi sistemdeki ve ecu iletişimi alışveriş daha bir düzgün olur mu aracın sağlığı açısından ? Olursa kaç km sürmeli.Mesela kataloğunda akü başlığı çıkartılıp tekrar takılırsa araç 8km boyunca anormallik sergileyebilir deniliyor bu gayrt normaldir yazıyor.Sistemin birbirini tanıması gibi gerçekten var mı böyle bir şey:)) varsa arada bir benzin ile kullanalım.
#20
Yazma tarihi: 14.03.2015 - 11:24
Yinede bilgilenmiş olduk sağolun:) Zaten tahmin üzerine yorum yapıyor herkes buradan arıza tespiti zor genelde iş hep serviste çözülüyor.Ama fikir alışverişi bazen nokta atışı yapmamızı sağlayabiliyor.Şimdilik iyi bakalım marşa dokunmamla ateşleme sesini duymadan anında çalışıyor hiç benzinde devamlı sürmedim şuana kadar 2-3 gün benzinde kullanayım arabanın gidişi bile felaket farkediyor benzin gibisi var mı ucuz olsa birde...
Bir şeyi merak ediyorum benzinde kullanınca kurumları varsa temizler mi sistemdeki ve ecu iletişimi alışveriş daha bir düzgün olur mu aracın sağlığı açısından ? Olursa kaç km sürmeli.Mesela kataloğunda akü başlığı çıkartılıp tekrar takılırsa araç 8km boyunca anormallik sergileyebilir deniliyor bu gayrt normaldir yazıyor.Sistemin birbirini tanıması gibi gerçekten var mı böyle bir şey:)) varsa arada bir benzin ile kullanalım.
Böyle bir şey var evet.. Akü kutup başlarını sökün , lpgyi de ya düğmeden kapatın öncesinde yada sigortasını çıkartın. 10-15 dakika bekledikten sonra akü kutup başlarını takın. Daha sonra en az 100 km lik bir yol yapın benzinle. Araç benzin haritasını tekrar oluşturacaktır ve lpg yüzünden bozulan bir bölüm varsa tekrar kendini düzeltecektir.Aynı zamanda bu şekilde tekrar lpg kalibrasyonu yapılırsa o da lpg ayarı için son derece olumlu olacaktır. Yalnız bu işlem sonunda araç camları, radyo kendini sıfırlayacaktır bilginize..Radyo kod ister.
- Erkan Uludağ bunu beğendi
1 Kullanıcı konuyu okuyor
0 Kullanıcı, 1 Misafir, 0 Kayıtsız kullanıcı