İçeriğe git


Resim

İlk çalıştırma sorunu


  • Yanıtlamak için lütfen giriş yapın
Bu konuya 22 yanıt gönderildi

#1 Teoman Acar

Teoman Acar

    Üye

  • Üye
  • Pip*Pip*
  • 161 İleti

Yazma tarihi: 13.03.2015 - 13:58

Arkadaşlar valla cok sıkıldım arabada bir sorun var çözemiyorum.Arabayı park ediyorum 8-9 saat sonra marşa basınca zor çalışıyor yani 5snye marş yapınca çalışıyor.Fakat aracı park edip 20 saat veya 1 gün sonra marşa basınca basar basmaz çalışıyor.Aynı şekil kısa beklemeler veya 3-4 saat sonrada hemen çalışıyor anlamadım gitti.Enjektör temizliyicisimi atsam acaba benzinliklerde satılan veya lpg regülatörümü bozuk gaz kaçırıyor? Bazen soğukken Lpgde 120den sonra tekleme yapıyor.Benzinde denedim tekleme yok 150 170 basıyorum tekleme yok sizce bu geç çalışmanın nedeni nedir?Şimdiden Teşekkürler

#2 Erkan Uludağ

Erkan Uludağ

    Emektar Üye

  • Yönetici
  • 12.004 İleti

Yazma tarihi: 13.03.2015 - 17:44

Devamlı sabit bir istasyomdanmı alıyorsunuz gazı ?

Aramıza yeni katılan arkadaşlar  :)

 

Tanışma bölümünde kendinizi tanıtın.
 

Arabam Bölümünde Aracınızı tanıtın.

 

 

Foruma nasıl üye olurum,Resim yüklemek,Tapatalk kullanımı,Profil düzenleme ve diğer yardım almak istediğiniz konular .

FORUM YARDIMI bölümünde ;)

 

En büyük değil EN İYİ olmayı hedefliyoruz.

Keyifli forumlar.


#3 Teoman Acar

Teoman Acar

    Üye

  • Üye
  • Pip*Pip*
  • 161 İleti

Yazma tarihi: 13.03.2015 - 18:01

Hayır. shell, p.ofisi, bp genelde bu 3'ü karışık.

#4 Erkan Uludağ

Erkan Uludağ

    Emektar Üye

  • Yönetici
  • 12.004 İleti

Yazma tarihi: 13.03.2015 - 18:55

Bobin ,buji ve buji kablolarıbda birşey yoksa bence test amaçlı tek istasyondan bir deneyin.
Opeti tavsiye ederim.

Aramıza yeni katılan arkadaşlar  :)

 

Tanışma bölümünde kendinizi tanıtın.
 

Arabam Bölümünde Aracınızı tanıtın.

 

 

Foruma nasıl üye olurum,Resim yüklemek,Tapatalk kullanımı,Profil düzenleme ve diğer yardım almak istediğiniz konular .

FORUM YARDIMI bölümünde ;)

 

En büyük değil EN İYİ olmayı hedefliyoruz.

Keyifli forumlar.


#5 Fatih Güneş

Fatih Güneş

    Emektar Üye

  • Üye
  • Pip*Pip*Pip*Pip*Pip*
  • 2.794 İleti

Yazma tarihi: 13.03.2015 - 21:16

Benzinde tekleme yok ise bobin i gösterin derim , bobin benzini tolere ediyor ama lpg yi edemiyor ondan tekliyor Arızalı olduğundan . Yinde komple Ateşleme Teşkilatına bakılması lazım
  • Haydar Recep bunu beğendi

ANKARA'NIN YENİ BONCUĞU

http://www.fordkulub...-masmavi-focus/


#6 Teoman Acar

Teoman Acar

    Üye

  • Üye
  • Pip*Pip*
  • 161 İleti

Yazma tarihi: 14.03.2015 - 06:49

Ateşlemede sıkıntı yok hepsi yeni 5ookm olmamıştır.Orjinal birde.Ateşlemeden olsa sürekli yapar bazen motor soğukken yapıyor ısınınca yapmıyor.Bence lpg beyni aracı benzinle stop ettimmi hemen çalışıyor gazla stop ettimi 8 -9 saat sonra marş uzuyor. Pistonda lpg kalıyor herhalde.
Opeti bir deniyeyim sağolun.Yazarım tekrardan.

#7 Uğur Efe

Uğur Efe

    Üye

  • Üye
  • Pip*Pip*
  • 56 İleti

Yazma tarihi: 14.03.2015 - 07:14

Bana akü ile ilgili bir sıkıntı var gibi geliyor.Akü yeterli şarz etmiyor olabilir.Daha önce başımdan bu tarz şeyler geçti.Bir elektirikçe götürüp aküye baktırın derim


  • Erkan Uludağ bunu beğendi

#8 Erkan Uludağ

Erkan Uludağ

    Emektar Üye

  • Yönetici
  • 12.004 İleti

Yazma tarihi: 14.03.2015 - 07:32

Ateşlemede sıkıntı yok hepsi yeni 5ookm olmamıştır.Orjinal birde.Ateşlemeden olsa sürekli yapar bazen motor soğukken yapıyor ısınınca yapmıyor.Bence lpg beyni aracı benzinle stop ettimmi hemen çalışıyor gazla stop ettimi 8 -9 saat sonra marş uzuyor. Pistonda lpg kalıyor herhalde.
Opeti bir deniyeyim sağolun.Yazarım tekrardan.

Lpg beynine yeni yazılım attırın.

Aramıza yeni katılan arkadaşlar  :)

 

Tanışma bölümünde kendinizi tanıtın.
 

Arabam Bölümünde Aracınızı tanıtın.

 

 

Foruma nasıl üye olurum,Resim yüklemek,Tapatalk kullanımı,Profil düzenleme ve diğer yardım almak istediğiniz konular .

FORUM YARDIMI bölümünde ;)

 

En büyük değil EN İYİ olmayı hedefliyoruz.

Keyifli forumlar.


#9 Ayhan Onaran

Ayhan Onaran

    Emektar Üye

  • Üye
  • Pip*Pip*Pip*Pip*Pip*
  • 1.284 İleti

Yazma tarihi: 14.03.2015 - 07:38

Bence motor tam soğumamış durumdayken lpg ile benzin karışıyor. LPG ile alakalı bir sorun bu..Bir diğer ihtimalde lpg geçiş derecesinin düşük olması..Motor sıcakken lpg ve benzin aynı anda yanma odasına gidiyor olabilir.


  • Erkan Uludağ bunu beğendi

#10 Haydar Recep

Haydar Recep

    Emektar Üye

  • Yönetici
  • 4.607 İleti

Yazma tarihi: 14.03.2015 - 07:53

Teoman bey öncelikle geçmiş olsun.

 

Sıkıntınız geniş bir kapsamı içeriyor. Ateşleme sistemi yeni demişsiniz fakat, sıfır ürünlerde bazen sorun yaşanabiliniyor. Bu tür işlerde, en ekonomik yollardan çözüme gitmek en mantıklısıdır.

1- Düzgün çalışıp çalışmadığını, bobini tekrar bi kontrol ettirin.

2- Akünüzü kontrol amaçlı bir ölçtürün.

3- Motorunuza kompresyon testini yaptırın.

4- Buji ve kabloları nezaman değişti? Bujiler yerine düzgün takıldı mı? Yeni değiller ise, yenisi ile değişim yararlı olacaktır.

5- Kelebek boğazını temizlettirin.

 

Şuan için enjektör temizleyicisi atmanıza gerek yok. Bu dediğim işlemler sonrası, würth veya berner marka olması kaydı ile 1 tüp kullanabilirsiniz. Enjektörlerinizde temizlenmiş olur. Bunu depoya dökünce, min. 100km benzinde kullanmalısınız.


  • Erkan Uludağ bunu beğendi

#11 Teoman Acar

Teoman Acar

    Üye

  • Üye
  • Pip*Pip*
  • 161 İleti

Yazma tarihi: 14.03.2015 - 08:43

Bana akü ile ilgili bir sıkıntı var gibi geliyor.Akü yeterli şarz etmiyor olabilir.Daha önce başımdan bu tarz şeyler geçti.Bir elektirikçe götürüp aküye baktırın derim

Aküde yeni ve alternatör le ikisinin şarjı ölçüldü normal.

#12 Teoman Acar

Teoman Acar

    Üye

  • Üye
  • Pip*Pip*
  • 161 İleti

Yazma tarihi: 14.03.2015 - 08:44

Lpg beynine yeni yazılım attırın.

Rölanti valfi değişince gaz ayarı gerekiyormuş tekrardan öyle duydum.Gaz ayarı yapılmadı.Yazılımdan kastınız nedir acaba ?

#13 Teoman Acar

Teoman Acar

    Üye

  • Üye
  • Pip*Pip*
  • 161 İleti

Yazma tarihi: 14.03.2015 - 08:48

Bence motor tam soğumamış durumdayken lpg ile benzin karışıyor. LPG ile alakalı bir sorun bu..Bir diğer ihtimalde lpg geçiş derecesinin düşük olması..Motor sıcakken lpg ve benzin aynı anda yanma odasına gidiyor olabilir.

Ayhan Bey,siz X forumdan deüyeliğiniz vardı galiba :) konuyla alakası yok ama tanıdım yada benzetiyorum.. Geçiş ısısı 30 derece şu havada 1.5 km sonra lpgye geçiş yapıyor.Benimde aklıma karışma geliyor.Sürekli karışma söz konusu değil bence benzin eksilmiyor çünkü.Belkide benzin oktanıyla alaklı bir durum kalitesiz benzinemi denk geldik 1 ay önceden yoktu böyle bir şey..

#14 Teoman Acar

Teoman Acar

    Üye

  • Üye
  • Pip*Pip*
  • 161 İleti

Yazma tarihi: 14.03.2015 - 08:52

Teoman bey öncelikle geçmiş olsun.

Sıkıntınız geniş bir kapsamı içeriyor. Ateşleme sistemi yeni demişsiniz fakat, sıfır ürünlerde bazen sorun yaşanabiliniyor. Bu tür işlerde, en ekonomik yollardan çözüme gitmek en mantıklısıdır.
1- Düzgün çalışıp çalışmadığını, bobini tekrar bi kontrol ettirin.
2- Akünüzü kontrol amaçlı bir ölçtürün.
3- Motorunuza kompresyon testini yaptırın.
4- Buji ve kabloları nezaman değişti? Bujiler yerine düzgün takıldı mı? Yeni değiller ise, yenisi ile değişim yararlı olacaktır.
5- Kelebek boğazını temizlettirin.

Şuan için enjektör temizleyicisi atmanıza gerek yok. Bu dediğim işlemler sonrası, würth veya berner marka olması kaydı ile 1 tüp kullanabilirsiniz. Enjektörlerinizde temizlenmiş olur. Bunu depoya dökünce, min. 100km benzinde kullanmalısınız.

Dediğim gibi ölçüldü sıkıntı yok bobin kablolar bujide kontrol edildi.Kompresyon testi derken aracı yeni aldım 150bin kmde dynoya soktumğumda 91hp çıktı motor tork 139 nm çıkmıştı.Boğaz kelebeği alakasını anlayamadım :). Teşekkürler

#15 Ayhan Onaran

Ayhan Onaran

    Emektar Üye

  • Üye
  • Pip*Pip*Pip*Pip*Pip*
  • 1.284 İleti

Yazma tarihi: 14.03.2015 - 09:06

Ayhan Bey,siz fordclubtr de deüyeliğiniz vardı galiba :) konuyla alakası yok ama tanıdım yada benzetiyorum.. Geçiş ısısı 30 derece şu havada 1.5 km sonra lpgye geçiş yapıyor.Benimde aklıma karışma geliyor.Sürekli karışma söz konusu değil bence benzin eksilmiyor çünkü.Belkide benzin oktanıyla alaklı bir durum kalitesiz benzinemi denk geldik 1 ay önceden yoktu böyle bir şey..

 

Evet ta kendisiyim :) Benim araçta da bazen benzer sıkıntı oluyor. Motor sıcakken , soğuduğunda sıkıntı yok. Bu yüzden bujiymiş , bobinmiş, benzin pompasıymış , aküymüş bunlar alakasız şeyler.. Aracı lpg sigortadan yada düğmeden kapatıp 2-3 gün sadece benzinde kullanın büyük ihtimalle sorun çıkartmayacak.


  • Erkan Uludağ bunu beğendi

#16 Teoman Acar

Teoman Acar

    Üye

  • Üye
  • Pip*Pip*
  • 161 İleti

Yazma tarihi: 14.03.2015 - 09:13

Çok sağolun deneyip yazacağım. Aslında sıkıntı değilde bazen can sıkıcı oluyor.5sn geçmiyor marş şu ara yapmıyor zaten yeni benzin aldım belki ondan.Teşekkürler.

#17 Haydar Recep

Haydar Recep

    Emektar Üye

  • Yönetici
  • 4.607 İleti

Yazma tarihi: 14.03.2015 - 09:18

Ölçüldü ise sorun yok. Kompresyon testi, dyno ile test edilmez. Buji yuvalarına tek tek cihaz sokularak marşa bastırılıp, herbir yuvanın değerleri alınarak arasında farklılıklar varmı yok mu diye bakılır. Ustanız yapar bu işi.


  • Erkan Uludağ bunu beğendi

#18 Uğur Efe

Uğur Efe

    Üye

  • Üye
  • Pip*Pip*
  • 56 İleti

Yazma tarihi: 14.03.2015 - 09:26

Aküde yeni ve alternatör le ikisinin şarjı ölçüldü normal.

Antalya'da olsanız usta anlamında yardımcı olurum ama buradan ne desek boş..



#19 Teoman Acar

Teoman Acar

    Üye

  • Üye
  • Pip*Pip*
  • 161 İleti

Yazma tarihi: 14.03.2015 - 10:18

Yinede bilgilenmiş olduk sağolun:) Zaten tahmin üzerine yorum yapıyor herkes buradan arıza tespiti zor genelde iş hep serviste çözülüyor.Ama fikir alışverişi bazen nokta atışı yapmamızı sağlayabiliyor.Şimdilik iyi bakalım marşa dokunmamla ateşleme sesini duymadan anında çalışıyor hiç benzinde devamlı sürmedim şuana kadar 2-3 gün benzinde kullanayım arabanın gidişi bile felaket farkediyor benzin gibisi var mı:) ucuz olsa birde...
Bir şeyi merak ediyorum benzinde kullanınca kurumları varsa temizler mi sistemdeki ve ecu iletişimi alışveriş daha bir düzgün olur mu aracın sağlığı açısından :)? Olursa kaç km sürmeli.Mesela kataloğunda akü başlığı çıkartılıp tekrar takılırsa araç 8km boyunca anormallik sergileyebilir deniliyor bu gayrt normaldir yazıyor.Sistemin birbirini tanıması gibi gerçekten var mı böyle bir şey:)) varsa arada bir benzin ile kullanalım.

#20 Ayhan Onaran

Ayhan Onaran

    Emektar Üye

  • Üye
  • Pip*Pip*Pip*Pip*Pip*
  • 1.284 İleti

Yazma tarihi: 14.03.2015 - 11:24

Yinede bilgilenmiş olduk sağolun:) Zaten tahmin üzerine yorum yapıyor herkes buradan arıza tespiti zor genelde iş hep serviste çözülüyor.Ama fikir alışverişi bazen nokta atışı yapmamızı sağlayabiliyor.Şimdilik iyi bakalım marşa dokunmamla ateşleme sesini duymadan anında çalışıyor hiç benzinde devamlı sürmedim şuana kadar 2-3 gün benzinde kullanayım arabanın gidişi bile felaket farkediyor benzin gibisi var mı :) ucuz olsa birde...
Bir şeyi merak ediyorum benzinde kullanınca kurumları varsa temizler mi sistemdeki ve ecu iletişimi alışveriş daha bir düzgün olur mu aracın sağlığı açısından :)? Olursa kaç km sürmeli.Mesela kataloğunda akü başlığı çıkartılıp tekrar takılırsa araç 8km boyunca anormallik sergileyebilir deniliyor bu gayrt normaldir yazıyor.Sistemin birbirini tanıması gibi gerçekten var mı böyle bir şey:)) varsa arada bir benzin ile kullanalım.

 

Böyle bir şey var evet.. Akü kutup başlarını sökün , lpgyi de ya düğmeden kapatın öncesinde yada sigortasını çıkartın. 10-15 dakika bekledikten sonra akü kutup başlarını takın. Daha sonra en az 100 km lik bir yol yapın benzinle. Araç benzin haritasını tekrar oluşturacaktır ve lpg yüzünden bozulan bir bölüm varsa tekrar kendini düzeltecektir.Aynı zamanda bu şekilde tekrar lpg kalibrasyonu yapılırsa o da lpg ayarı için son derece olumlu olacaktır. Yalnız bu işlem sonunda araç camları, radyo kendini sıfırlayacaktır bilginize..Radyo kod ister.


  • Erkan Uludağ bunu beğendi




1 Kullanıcı konuyu okuyor

0 Kullanıcı, 1 Misafir, 0 Kayıtsız kullanıcı